Що робити туристу при настанні страхового випадку

3 хв. 08 серпня 2021
Що робити туристу при настанні страхового випадку

Купівля туристичної страховки - частина підготовки до відпустки, закордонної поїздки. Страхові компанії України пропонують туристичні програми з різними можливостями. Кожен, хто виїжджає за кордон, може підібрати прийнятний за вартістю варіант, що враховує особливості поїздки.

Важливо не тільки мати поліс туристичного страхування, а й знати, як їм правильно скористатися.

Підготовка до страхової події

Страховий випадок - це подія, при настанні якої СК виплачує відшкодування. Перелік таких подій зазначений в договорі туристичного страхування. Перше завдання - вивчити до поїздки ризики, які покриваються, щоб в екстреній ситуації зрозуміти, що подія буде визнана страховою, і витрати відшкодують.

Ще ряд дій, які варто зробити напередодні поїздки:

  • зберегти поліс в електронному вигляді на смартфон або роздрукувати паперову копію;
  • виділити контактні дані компанії-асистансу (маркером на папері, окремим контактом в телефоні);
  • зібрати в дорогу аптечку з жарознижувальними, антигістамінними препаратами. Не забудьте таблетки, які ви приймаєте постійно. Аптечка не займе багато місця, але дозволить заощадити на покупці дорогих ліків за кордоном;
  • оцінити рівень володіння англійською мовою для можливості спілкування в екстреній ситуації. Хто не впевнений в собі, той може в страховий договір включити послуги перекладача.

Цифровий поліс туристичного страхування потрібно зберігати на пристрій так, щоб він був доступний за відсутності інтернету (в нотатках, у файловому сховищі). Якщо сервісна служба не відповідає на звернення, слід зателефонувати до контактного центру страхової компанії, з якою укладено договір, і там уточнити актуальний спосіб зв'язку з компанією, що асистує.

Дії при настанні страхового випадку

Отже, в поїздці ви раптово захворіли, травмувалися, втратили багаж, не можете вилетіти в запланований термін, тобто настав передбачений договором страховий випадок. Що робити в першу чергу?

Перша дія - дзвінок в асистанс за вказаним в полісі контактним номером. Асистанс - представництво страховика на території іноземної держави з цілодобовим графіком роботи. Саме ця компанія, як випливає з назви, буде надавати вам допомогу, координувати дії.

У телефонній розмові з представником асистансу потерпілий повідомляє:

  • особисті дані;
  • номер, термін дії страхового поліса;
  • своє місцезнаходження, контакти для зв'язку (номер мобільного, стаціонарного телефону, адреса електронної пошти);
  • суть події.

Залежно від характеру страхового випадку та наданої інформації консультант вживає заходи: викликає «швидку», направляє потерпілого до лікувального закладу, організовує групу пошуку та інше.

Важливо! Після звернення в асистанс потрібно робити тільки ті кроки, які назвав консультант. Самостійні дії, які не узгоджені з менеджером, можуть спричинити відмову в компенсації витрат.

Відшкодування самостійних витрат на лікування

За умовами договорів туристичного страхування послуги невідкладної або іншої медичної допомоги оплачує СК по рахунках, які були виставлені асистансом. Але бувають винятки, коли застрахований платить за лікування самостійно. Ці витрати компенсуються тільки в тому випадку, якщо вони узгоджені з партнером СК за кордоном.

Турист повинен зберігати всі документи, що підтверджують самостійні витрати. Це чеки з аптек за ліки, рахунки з клінік, рецепти.

Після повернення в Україну турист подає в свою страхову компанію заяву про настання страхового випадку та документи, що підтверджують витрати, отримує відшкодування в установленому порядку.

Якщо в договорі була передбачена франшиза, тобто сума для самостійного відшкодування, потрібно враховувати її розмір. Наприклад, якщо вона дорівнює 100 євро, а турист заплатив за лікування 200 євро, СК відшкодує тільки різницю в сто євро.

В яких випадках витрати не компенсуються

Винятком з виплат є ризики, які не застраховані за договором. Перелік відомий заздалегідь, його потрібно уважно вивчити. Відмова у виплатах правомірний в наступних ситуаціях:

  • при настанні страхової події турист перебував у стані наркотичного, алкогольного сп'яніння;
  • вжиті заходи (виклик «швидкої», візит до лікаря) не були узгоджені з оператором асистуючої компанії;
  • травма, проблеми зі здоров'ям наступили в результаті форс-мажорних обставин (військові конфлікти, громадянські виступи, участь у заходах, відвідувати які не рекомендує МЗС України);
  • травми отримані в результаті занять екстремальними видами спорту, які не передбачені в базовому договорі. Якщо ви плануєте специфічний відпочинок, слід включати відповідну опцію в поліс;
  • загострилося хронічне захворювання. Базова страховка передбачає організацію і оплату екстреної допомоги;
  • були отримані сонячні опіки. Даний пункт потрібно включати в поліс, якщо ви відправляєтеся в країни з жарким кліматом, де потенційно можете обгоріти на сонці;
  • застрахованим здійснені протизаконні дії.

Щоб уникнути неприємних ситуацій, своєчасно і в повному обсязі отримати компенсацію витрат, важливо уважно вивчити умови договору туристичного страхування, продумати, які додаткові опції, що відповідають характеру відпочинку та індивідуальним особливостям, потрібно включити.

Вам може бути цікаво:

Останні новини та статті